9/17/2007

Varning för Rhinoviruset, även kallad Jacob!

Prosit på er allihopa!

"Förkylning är den vardagliga, sammanfattande benämningen på infektioner som drabbar de övre luftvägarna och näsans slemhålor."
Detta är jag drabbad av idag. Vem vet, jag kanske har det mer under veckan.

I morse vaknade jag klockan sju på morgonen av den eländiga ringsignalen och tryckte som vanligt på 'snooze'-funktionen. Nio minuter senare ringer klockan igen alltså. En timme senare knackar det på dörren och mor min väcker mig. Jag ska nu dra inom en halvtimma.
Min näsa var helt, ja ni vet nog, och som pricken över I't - mer trevligheter.
Till skolan går man och det är ju förfan storm nuförtiden. Håret såg ut som Albert Einstein och tröjan blev blöt av alla träd som lyckades skaka av sig några vattendroppar på mig.
I alla fall, när jag kom fram till skolan behövde jag bara cirka tio minuter på mig att känna mig sjuk och Matte-Mats och Linnéa tipsade mig om att gå hem.


Visste du att man ej får
förkylning pga kyla?
Läs mer på Wikipedia.

Nu sitter jag här, har precis kollat på första Sagan om Ringen filmen, men lyckades somna på grund av uttråkhet. Om ni inte visste det så har jag nog sett den där filmen ungefär trettioelva gånger för mycket.

Ha en trevlig dag, vi syns kanske imorgon!
Som sagt: varning för rhinoviruset, som orsakar förkylning, så akta er för mig!

Med ovänliga förkylningar
Jacob skribent

Inga kommentarer: