9/16/2007

Erik förklarar

Nu har MIN blogg blivigt översållat med ANDRA människors inlägg, vilket jag inte kan låta ske! Så därför måste jag skriva några nyttiga saker som sakta men säkert kan göra universum till en bättre plats att existera i.
Idag ska vi prata om olika stadium av glädje. Man kan nämligen ta sin glädje och göra om glädjen till siffror eller diagram.
Jag tänkar att man, i vanliga fall, kan räkna med 10 olika nivåer av glädje. Exempel: nivå 1 = neutral, nivå 10 = obeskrivlig hyper extas. Så klart så kan man ha mer än 10 och under 1 men jag hoppas ju för guds skull att ni inte hamnar under neutral. Och dessutom ska vi ju prata om glädje inte sorg.
Så jag har gjort i ordning en slags "glädje-till-siffra"-nyckel så att ni kan mäta eran glädje.

Här är nivåerna som används i vardagen:

1. Neutral
2. Smått positiv
3. Lycklig
4. Glad
5. Prima-ballerina
6. Väldigt glad
7. Otroligt glad
8. Jävligt sjukt lycklig
9. Känns som om hela din person ska explodera av välbehag
10. Obeskrivlig hyper extas

Överskrider du någon av dessa nivåer så har ni vunnit på lotto, fått er livs kärlek besvarad, eller så är du full. Om mäter mot den här skalan och du märker att du närmar du dig nivåer runt 17-20 så borde du kolla på en dokumentär eller mosa en ekorre, för att dra ner på glädjen lite. Annars kan din hälsa skadas!
I övrigt skulle jag vilja rekommendera att vakna med en nivå på minst 3-5, och sen jobba sig uppåt. Jag skulle också vilja påpeka att det är tänkt att den här bloggen ska kunna höja din glädje med 2-4 nivåer.

Sådär nu vet ni lite mer om glädje. Surfa lugnt till nästa gång
/Erik Collinder, over and out!

5 kommentarer:

carlaa sa...

men gud, liksom när man är vaken och inte har ett jävla skit att göra.. sitter liksom i soffan med laptopen och chattar med erik klockan 01.25 så skulle jag gissa på att den ända glädjenivån man skulle kunna ligga på är ju självklart neutral :D:D:D
hahah, erik mycket bra skrivet där ! :)<3

Anonym sa...

Carla om din glädje ligger på "neutral" vid kl. halv 2, så tycker jag att du borde testa din genomsnittsglädje. Räkna ut genomsnittet på en vecka. Ligger det under 3, så sök hjälp!

carlaa sa...

haha, okej, jag ska göra det dr.erik collinder :D tack för tipset :D<3

Anonym sa...

Erik prövar om det går att vara anonym. test, test

Julia sa...

hmm.. Jag skulle gissa på att min genomsnittsglädje ligger någonstans runt 20. Borde nog söka hjälp. Nån som känner någon extremt tråkig person som kan ge mig en daglig dos av tråk? tack på förhand älsklingar! :D<3